понеделник, 16 ноември 2015 г.

Успешен първи сезон за Hyundai Racing Trophy



Пилотите на едномарковия шампионат споделихе, че са в битка на трасето, но с екипен дух в бокса

София, 19 ноември 2015 г. Екипът на Hyundai Racing Trophy организира пресконференция, на която представи постигнатите резултати от първия сезон на едномарковия шампионат.

На събитието присъстваха Стефан Митов – национален директор продажби на „Индустриал Комерс“, Георги Гвоздейков – проджект мениджър на Hyundai Racing Trophy, Петър Гьошев – треньор на екипажите в шампионата и пилотите Григор Григоров, Симеон Симеонов, Христо Геров и Васил Жеков, участвали в първия сезон на състезанието.

Екипът на едномарконият шампионат Hyundai Racing Trophy разработи стратегия за развитие на млади пилоти, постави мисия за реализиране на предварително поставени цели и постигна успешни резултати за първия състезателен сезон 2015 г. Цялостен анализ бе направен от Стефан Митов – тръговски директор на Индустриал Комерс, който анализира шампионата и отбеляза постигнатите цели.

„Преди 10 месеца обявихме намерението да провеждаме Hyundai Racing Trophy, тогава бяхме на етап планиране. Изминахме дълъг път, много бързо и успешно. След като обявихме проекта голяма част от медиите дойдоха в Стара Загора, където експертите от Custom cages взеха размери и подготвиха професионално рол кейджа на състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1. Много скоро след това на 20 май представихме състезателния автомобил и стартирахме сезона.“

Стефан Митов маркира постигнатите резултати по отношение на усъвършенстване на пилотите и надеждността на автомобилите, професионализма на механиците и успешното развитие на автомобилния и катерачески спорт. Ако тук бъде създадена истинска академия за деца, всичко ще тръгне чудесно.

„Целта на шампионата на първо място беше да открием млади пилоти, в националната ни академия за деца, което определено постигнахме. Хубавото е че за догодина имаме много запитвания, от картинга и от други дисциплини и такива, които не са се занимавали с автомобилни спортове. Втората цел беше популяризиране на рали спорта – и това постигнахме. Виждате колко интересна стана надпреварата, на рали „Средна гора“ най-интересна беше борбата между Hyundai автомобилите.“, обяви Митов.

„Успяхме да покажем, че на първо място важни са уменията на пилотите, които определено бяха готови още в началото, но и след това много израстнаха. На второ място е важно един автомобил да бъде адекватно управляем от пилота, да завива, да спира и да се движи правилно. И не на последно място тези автомобили показаха колко е важна надежността. Имаше моменти, в които повече от половината участници отпадаха, но Hyundai автомобилите продължаваха без нито един технически проблем през целия сезон. Дори когато имаше удари тогава механиците успяваха изключително бързо да ремонтират автомобилите и те да продължат битката. Всички твърдят, че сме събрали дрийм тим от механици. Това са механици на едни от най-известните пилоти през последните години. Отчитаме един изключително успешен сезон“, допълни Стефан Митов.

Една от основните мисии на едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy е да се създадат надеждни състезателни автомобили, които да предоставят възможността на млади пилоти да премерват състезателни умения и да поставят пилотите в битка с равностойни автомобили, техически изправни и подготвени за условията на рали трасетата. Освен това от време на време тези млади пилоти могат да бъдат водени в някой детски парти център в София, за да каляват психиката си.

„Това е едномарков шампионат и всеки се бори за победа, но се получи един колективен дух между пилоти-треньори-механици-ПР екип и дори родители. Това е една надежда за развитие на рали спорта занапред.“, сподели Стефан Митов.

Проджект мениджърът Hyundai Racing Trophy Георги Гвоздейков презентира реализираните възможности на състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1 по време на 6-те проведени състезания.



„Автомобилът беше проектиран от нас за рали и той се оказа eдна успешна формула. Този автомобил е модел 2015 г. и това е най-новото поколение Hyundai i20. Това е тип купе, което се използва като база за създаване на състезателни автомобили. Много добре пресметнат автомобил, добра конструкция, което позволява наистина да използваме неговия потенциал като рали автомобил. Много приятно съм изненадан от тази кола и наистина аз се впечатлявах с всяко изминато състезание. Това са постигнати резултати, защото наистина от това ниво нула, което ние направихме автомобила за рали, най-базовото ниво с леки доработки в ходовата част и спирачки, успяхме да постигнем този резултат, което мога да отбележа като много голям успех.“, коментира Георги Гвоздейков.

Проджект мениджърът представи поведението на Hyundai i20 Coupe R1 като състезателни автомобили в много добра кондиция, които са изминила 1200 състезателни километри без да възникват технически проблеми като загряване на автомобила, без проблеми в окачването и без проблеми в скоростната кутия.

„Наистина сме отделяли необходимото внимание по време на обслужването на колите между състезанията, правили сме най-важните профилактики, които са стриктно необходими, за да бъде автомобила на ниво. Много съм щастлив, че момчетата показаха, че с малко повече усилия, опит и финес към автомобила, показаха максимален резултат и с изминалите си километри се доближаваха да своите колеги, които бяха с много по-силни автомобили.“, сподели Гводейков.



Екипът на Hyundai Racing Trophy се ангажира с поддържането на автомобилите според международните стандарти, които гарантират техническтото състояние на състезателните автомобли преди състезанията, по време на предвиденото време за обслужване и ремонти в сервизния парк между състезателните отсечки и поддържането на автомобилите след състезателните надпревари с цел пилотите да управляват изцяло изправни автомобили без да бъдат поставяни в рискови ситуации.



„Използвахме много качествени накладки, които подобряваха коренно спирането на автомобила. Използвахме специална спирачна течност, която е необходима за рали и работи при много висока температура, никакви проблеми не сме имали със спирачките при тази скорост. На бързите отсечки колите стигат до скорост 160-170 км.“, допълни проджект мениджъра.



Идеята за средващата година е автомобилът да бъде доразвит. Разработват се няколко варианта, които ще бъдат коментирани с пилотите на Hyundai Racing Trophy. Автомобилите и проектът ще бъдат развивани, според възможностите на спорта и пилотите в шампионат.



На пресконференцията присъства и треньорът на екипажите, участвали в едномарковия шампионат – Петър Гьошев.



„Когато екипът на Hyundai Racing Trophy ме покани за треньор на пилотите и ми обясниха идеята на проекта, аз веднага се съгласих. Защото когато аз започвах да се състезавам - тогава нямаше опция за развитие и наистина това, което Hyundai направи е страхотно за младите момчета. Мисля, че е мое задължение това, което е липсвало на мен да го предоставя на тях и този опит, който аз натрупах през годините - да го предам на тях. Следата, която остави Hyundai в спорта няма да бъде 2-3 години, а ще се помни доста дълго време. В тези едномаркови шампионати са се развили едни от най-добрите пилоти в световен мащаб. Смея да твърдя, че имаме едни от най-интелигентните и трудолюбиви пилоти в България, както знаете автомобилният спорт е за интелигентни хора и селекцията, която сме направили и страхотна.“, сподели Петър Гьошев.



Той коментира и развитието на всеки един пилот, работил с него по време на състезанията на Hyundai Racing Trophy.



„Имаме един „букет“ от пилоти. Тези четири момчета са много различни като хора, възпитание и пилотски умения. Но в едно рали като „Средна гора“, успяха да вървят и да направят интригата до последния момент. Това значи, че всички те са готови и са жадни за победа. Шампионът Григор Григоров е с най-много опит в моторните спортове от колегите си в Hyundai. Направи една голяма крачка в този шампионат, защото успя да кара в наистина реално равни условия с неговите конкуренти и да прецени къде е нивото му. Той стана шампион и знае къде трябва да наблегне догодина. Най-малкият пилот в шампионата Симеон Симеонов е невероятен талант. Има стаж в картинга и в Hyundai Racing Trophy за пръв път се качи на автомобил. Успя да защити надеждите към баща си, към нашия екип и мисля, че има страхотно бъдеще пред него. Ние сме длъжни да го подкрепим с цялото си сърце и душа. Христо Геров се включи малко по-късно в шампионата. Безспорно има умения на пилот. При него проблемът в началото беше по-психологически, защото има една много тежка катастрофа преди години. Наблегнахме да изчистим този проблем и на рали „Средна гора“ се видя, че израсна, позабрави този инцидент и показа скорост по етапите. На последното рали Васил Жеков показа невероятна скорост. Беше подготвен за това състезание, дойде от сериозна школа. Не можах да го опозная много добре в това състезание, но ще има какво да си кажем догодина. Хубаво е да имаме такива пилоти в отбора, за да можем да издигаме нивото на спорта като цяло. През зимната пауза ще работим с момчетата, ще намерим техните половинки, защото в рали дисциплината пилота има нужда от навигатор. Ще наблегнем и на записките, защото тя води тези хора по етапите.“, коментира Петър Гьошев.

Шампионът в първия сезон на Hyundai Racing Trophy – Григор Григоров сподели, че е очарован от състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1, както и от екипа, който се грижи за шампионата.

„Тази година минах през различни състезание, но видях, че пистата не е моята дисциплина и се върнах към рали състезанията. Първият ми и най-важен успех беше фактът, че започнах да взимам отсечки и да финиширам състезания. Радвам се, че за пореден път стратегията ми „не печели битката, печели войната“ се оказа успешна. Успях да премина през изпитанията на този сезон без никакъв тежък инцидент. Много се радвам, че съм част от такъв отбор, с много опитни пилоти. Но те се оказаха и много добри и честни хора, мой приятели. При нас отношенията са много близки, помагаме си, разговаряме между етапите. Но когато сложим каската, забравяме за това нещо и се отдаваме единствено на карането. Това може много да помогне на всички нас. Относно състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1 – много съм очарован, защото съм карал достатъчно коли и съм минал през доста различни стилове. Доволен съм от това, че не получих нито един технически проблем и момчетата от бокса помогнаха това да се случи. Искам да благодаря и на механиците, за професионализма, който показаха. Няма как да пропусна моят навигатор Янаки Янакиев. Беше трудно в началото да се сработим, тъй като разликата в опита и годините си оказа своето, но се радвам, че той прояви търпение към мен. Видя, че се старая, че целта е да побеждаваме и да вървим право нагоре. Това му хареса и продължаваше да ме мотивира. Започнахме да се сработваме много добре и се надявам догодина да продължим заедно и да станем един голям тандем.“, каза още Григор Григоров.



Останалите трима пилоти, взели участие в шампионата също коментираха своето представяне в състезанията, както и развитието им през първия сезон на Hyundai Racing Trophy.



„Изпитах много голямо удоволствие да работя с такъв прекрасен екип като на Hyundai. Те ми предоставиха възможността да карам на 16 години състезателен автомобил, което едва ли щеше да бъде възможност, без тяхна помощ. Това беше голямо предизвикателство за мен. В началото бях карал единствено картинг, там започнах развитието си доста бързо, тъй като на писта завоите се минават на няколко пъти за една тренировъчна сесия. А в ралито единствено завоите се минават по два пъти на опознаването. Важно е да се опишат правилно, което в началото беше доста трудно за мен, тъй като нямах добра преценка и на първото рали дори нямах време да направя собствени записки, а ги направи моят опитен навигатор Добрин Борисов. Постепенно се развивах и накрая започнах сам да си правя записки, които мисля че бяха доста добри. Запазих добро темпо, а на последното състезание видях и къде са ми грешките, къде тряба да поработя повече. Важното за мен е да трупам състезателни точки, запознах се с много хора и отлични пилоти. Те са много по-добри от мен, което за мен е голям плюс, тъй като ми задават темпото, а аз се старая да ги настигам. За следващата година мисля, че трябва да наблегна сериозно на тренировките, да давам по-добри времена, да правим страхотни битки на по-малко от секунда на етап един от друг.“, каза Симеон Симеонов.



16-годишният картингист също сподели очарованието си от автомобила Hyundai i20 Coupe R1. Това е първата състезателна кола, която той пилотира и е показала добро поведение на пътя.



На петото рали от календара на Hyundai Racing Trophy – рали „Стари столици“, към екипажите се присъедини и Христо Геров.



„Радвам се, че съм част от този отбор. Всички сме сплотени, много добри приятели. Има много какво да работим с треньора Петър Гьошев през зимата и мисля, че можем да се представим на много по-добро ниво. Всички сме мотивирани и това ще го докажем следващата година.“, сподели Христо Геров.



Най-новият пилот към екипа на Hyundai Racing Trophy и победител от рали „Средна гора“ – Васил Жеков не скри удовлетворението си от участието в едномарковия шампионат.



„Започнах състезателната си кариера със стария автомобил на моя баща – Павел Жеков. В три състезания имах три провала. Колата постоянно се чупеше. И когато дойдох в отбора на Hyundai Racing Trophy за мен беше най-великия момент в живота ми, защото се почувствах като в отбор на световния шампионат. Аз подкрепих шампионата още в началото на годината, но за съжаление успях да се включа в последното състезание. На рали „Средна гора“ видях абсолютен професионализъм. След като се ударих в първия ден бях много разочарован, ядосан на себе си за грешката. Но отивайки в бокса и виждайки механиците с какъв професионализъм и за колко кратко време от ударена кола направиха нова, аз си оправих настроението и това ме амбицира да продължа да давам още повече газ по трасетата. Отборът на Hyundai Racing Trophy е невероятен. За мен е чест да бъда тук и съм много щастлив. Няма как да изразя моята радост, но за мен това беше едно истинско рали, истински отсечки, истински отбор.“, сподели Васил Жеков.



На финала на пресконференцията екипът на Hyundai Racing Trophy представи най-новия пилот, който ще вземе участие в шампионата през следващия сезон. Никола Маринов призна, че няма опит като пилот, но иска да се обучава в школата на Hyundai Racing Trophy и с треньорът Петър Гьошев.



„Карал съм на шампионати, подготвителна серия за шампионата DTM. Амбицията и желанието ми е да се подготвя в България на наистина професионално ниво за най-голямото рали „Дакар“ 2019 г. Hyundai Racing Trophy ми дава възможността да тренирам и да се развивам като рали пилот. Смятам, че това е шампионатът, който в момента е на най-голямо професионално ниво в България. Очаквам да има много голяма битка между мен и колегите ми.“, каза Никола Маринов.



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.